نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 11 مرداد 1395 بازدید: 3775
پرینت

خالْ‌کوبی یا (تاتو) به عمل ایجاد نقوش دائمی یا با ماندگاری طولانی بر روی پوست گفته می‌شود.  خالکوبی در ایران بیشتر نزد زنان، پهلوانان و اوباش جاهل مرسوم بوده‌است.(ورزش  در سبک سنتی ومدرن وپست مدرن)
برخی افراد برای بیان عقیده ای یا تقلید ازشخص معینی و یا جلب توجه خالکوبی می کنند. این کارخطرهای زیادی دارد. خالکوبی یا تاتو یعنی وارد کردن ذرات رنگی ازراه سوزن زدن بداخل پوست است. امروزه تاتو یا همان خالکوبی محبوبیت خاصی بین جوانان پیدا کرده است، ۲۵ درصد ۱۸ تا ۳۰ ساله ها حداقل یک بار خالکوبی داشته اند و پیش بینی می شود این میزان در چند سال آینده به ۴۰ درصد برسد.  ۶۵ درصد افرادی که خالکوبی انجام می دهند زنان هستند

دکتر اولیور دورستاپف عضو انجمن متخصصان پوست و زیبایی آلمان با تایید این مساله علت آن را سریع تر تجزیه شدن رنگ های طبیعی و نداشتن ساختمان شیمیایی ثابت می داند که مواد مضر را وارد جریان خون فرد می کنند ودچاربیماری های ایدز،هپاتیت نوع دو،بیماری های پوستی والتهابی،عفونت ،زگیل، زرده زخم سل،عوارض گرانالاوم جسم خارجی ،عوارض ریوی،انتقال میکروباکتری خطرابتلا به سرطان،بیماریهای کبدی،کلیوی...

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 
نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 13 مرداد 1394 بازدید: 5789
پرینت

چاقي به افزايش وزني كه ۲۰درصد بيش از وزن ايده آل باشد، اتلاق مي شود كه نمايه توده بدنی شاخص معتبری برای تشخيص چاقی می باشد.

تغييرعادات غذايی و الگوهای فعاليتی، محدود بودن فعاليت های خارج از خانه

چاقی با بيماري هاي قلبي- عروقي، گوارشي و سرطان ها پر فشاري خون، ديابت نوع 2 و افزايش چربي خون وبا موقعيت اجتماعي افراد نيز در ارتباط است
60درصداز مرگ و میرها در ایران به دلیل چاقی وعوارض آن است، ایران رتبه 66 دنیا در زمینه چاقی است. همچنین چاقی و اضافه وزن در بین مردان ایرانی 42.8 درصد و در بین زنان 57 درصد است



-کنترل ذهن ودرمان چاقی(وقتی دائم به غذا فکر می کنید چه بخورید چه نخوریدچاق می شویدافزایش هورمون اشتها گرلین)
-کنترل احساس وهیجان با جایگزین کردن رفتاردیگر(پرخوری عصبی)چه زمانی با مواجه باچه احساسی غذا زیاد می خورید
-درون گراها کنترل بیشتری در خوردن دارند. افرادبرون گرا قبل از رفتن به مهمانی مرور ذهنی کنند چه بخورند
-در مهمانی هایی شرکت کنید که هدف خوردن نیست
-داشتن دورههای محرومیت در کودکی
-استفاده از ظروف آبی رنگ
-ورزش ایروبیک(ورزش اشتباه با تردمیل)
-با دستی که معمولا با آن کار می کنید ، غذا نخورید.
- موقع خوردن به آینه نگاه کنید.
- بو بکشید. با بو کشیدن مکررمغز فریب خورده احساس می کند که واقعا غذا خورده‌ایم
- در سکوت غذا بخورید. درمکان شلوغ وپر سروصدا وهنگام دیدن تلویزیون غذا نخورید
-هر شب ۵ دقیقه هنگام خواب تصور کنید بسیار خوش هیکل شده و مورد تمجید و تحسین اطرافیان قرار گرفته اید.
-هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید. براثر فشار لباس متوجه خوردن زیاد می شویم.
بخورید ویادداشت بردارید چه چیزی وارد بدن تان کرده اید . نوشتن حکم پاسخگو بودن به خودتان را دارد

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 

 
نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 09 شهریور 1393 بازدید: 5128
پرینت

چکیده

 هدف این مطالعه ایجاد ارزیابی کرونوسایکولوژی(زمان بندی روانی) انواع سازماندهی زمان در مدارس الجزیره است. مقایسه بین دانش آموزان 11و12 ساله در انواع سازماندهی زمان تعطیلات یک روزه و دو روزه یا مضاعف صورت گرفت. نتایج مطالعه تاثیر فیزیولوژیک و سایکولوژیک دو نوع تعطیلی مدارس را روی این دانش آموزان بررسی کرد. سطح توجه روزانه و هفتگی آنها در تعطیلی دو روزه نشان میدهد, این نوع سازماندهی برای دانش آموزان الجزیره مناسب است که با زمان مدرسه خود تطابق یافته اند. در خصوص رفتار کودکان طی مطالعه ای مشخص شد که آنهایی که در تعطیلی دو روزه بوده اند بهتر با زندگی روزمره مدرسه تطابق می یابند, اگرچه طی هفته دانش آموزان در تعطیلات یکروزه و یک نوع سطح تطابق بهتری را نشان دادند. نتایج نشان میدهد بدون توجه به نوع سازماندهی زمان و زمان ورود به مدرسه مشکلی در خصوص خواب و یا بیدار شدن  شاگردان مدرسه مطرح نبود.
دانش آموزان با هر دو نوع سازماندهی زمان بیشتر از زمان میانگینی که تحقیقات نشان می داد می خوابیدند. اگرچه نشان داده شده, تعطیلی عصر سه شنبه دانش آموزان در تعطیلات دو روزه اثرات مثبتی ندارد، اما تعطیلی در اواخر هفته برای همه آنها, بدون توجه به نوع تعطیلات مفید بود و آنها را قادر میکند استراحت کنند و بر خستگی خود غلبه کنند و در صورت فعالیت های مافوق برنامه مدرسه, برای همه دانش آموزان یکسان به نظر میرسد.
به دلیل فقدان تجهیزات کافی  در مدارس و حتی کل جامعه الجزیره امکان توجه به کودکان علیرغم اهمیت تفاوت سایکولوژیک و فیزیولوژیک کودکانمان وجود ندارد. برخی مشکلات سایکولوژیک به افت کودکان در مدرسه می انجامد.

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 
نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 03 تیر 1394 بازدید: 5605
پرینت

*تحقیقات شگفت انگیز جدید نشان می دهد که رنگ در خانه و قسمت های مختلف آن باعث می شود تا محیطی سالم و شاداب تر داشته باشیم. چرا وزنه برداران در سالن های ورزشی آبی رنگ نهایت تلاش خود را می کنند
*محققان دریافتند که استفاده از رنگ های مختلف می تواند تاثیر مثبتی بر روی فشارخون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد، و حتی رنگ ها می توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند.


*روانشناسی رنگ ها فرضیه های ثابت شده ای دارد که امروزه نه تنها در درمان خیلی از بیماری ها که در درمان افسردگی، کمک به ایجاد هیجان، یا برعکس کمک به ایجاد آرامش هم به کار گرفته می شود.

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 
نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 09 شهریور 1393 بازدید: 6896
پرینت

.بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشتwho در سال 2010در دنیا بیش از 450میلیون نفر از مردم از یک اختلال روحی روانی رنج می برند، هر ساله حدود 20%از بزرگسالان یک مشکل بهداشت روانی را تجربه می کنند ، نزدیک به یک میلیون نفر مرتکب خودکشی می شوند و از هر 4 خانواده یک خانواده عضوی با اختلالات روانی دارند.
سازمان جهانی بهداشتwho سلامت روانی را اینگونه تعریف نموده است: قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران،تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور عادلانه،منطقی و مناسب.

 

افرادی که از نظر روانی سالم هستند دارای ویژگی های ذیل اند
 - نسبت به خود آرامش دارند و احساس امنیت می کنند.
- توانایی های خود را درحدواقعی ارزیابی می کنند،نه بیشترونه کمتر
- به خود احترام می گذارند و کمبودهای خود را می پذیرند.
- به حقوق دیگران احترام می گذارند.
- می توانند به دیگران علاقه مند شوند و آن ها را دوست بدارند.
- می توانند احترام و دوستی دیگران را جلب کنند.
- می توانند نیازهای خود را برآورده سازند و برای دشواری ها در زندگیشان راه حلی پیدا کنندوقادرند خود بیندیشند و تصمیم بگیرند.
- قادرند مسئولیت روزمره خودرابا برگزیدن اهداف معقول پیش ببرند.
- تحت تأثیر عواطف،ترس،خشم،عشق یا گناه خود به طوری قرار نمی گیرند که زندگیشان پریشان شود.
- انعطاف پذیرهستند.

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 
شما اینجا هستید:   خانه مقالاتمباحث عمومیاخلاق حرفه ای و آئین کارورزیمباحث عمومی