نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 13 مرداد 1394 بازدید: 3089
پرینت

چاقي به افزايش وزني كه ۲۰درصد بيش از وزن ايده آل باشد، اتلاق مي شود كه نمايه توده بدنی شاخص معتبری برای تشخيص چاقی می باشد.

تغييرعادات غذايی و الگوهای فعاليتی، محدود بودن فعاليت های خارج از خانه

چاقی با بيماري هاي قلبي- عروقي، گوارشي و سرطان ها پر فشاري خون، ديابت نوع 2 و افزايش چربي خون وبا موقعيت اجتماعي افراد نيز در ارتباط است
60درصداز مرگ و میرها در ایران به دلیل چاقی وعوارض آن است، ایران رتبه 66 دنیا در زمینه چاقی است. همچنین چاقی و اضافه وزن در بین مردان ایرانی 42.8 درصد و در بین زنان 57 درصد است



-کنترل ذهن ودرمان چاقی(وقتی دائم به غذا فکر می کنید چه بخورید چه نخوریدچاق می شویدافزایش هورمون اشتها گرلین)
-کنترل احساس وهیجان با جایگزین کردن رفتاردیگر(پرخوری عصبی)چه زمانی با مواجه باچه احساسی غذا زیاد می خورید
-درون گراها کنترل بیشتری در خوردن دارند. افرادبرون گرا قبل از رفتن به مهمانی مرور ذهنی کنند چه بخورند
-در مهمانی هایی شرکت کنید که هدف خوردن نیست
-داشتن دورههای محرومیت در کودکی
-استفاده از ظروف آبی رنگ
-ورزش ایروبیک(ورزش اشتباه با تردمیل)
-با دستی که معمولا با آن کار می کنید ، غذا نخورید.
- موقع خوردن به آینه نگاه کنید.
- بو بکشید. با بو کشیدن مکررمغز فریب خورده احساس می کند که واقعا غذا خورده‌ایم
- در سکوت غذا بخورید. درمکان شلوغ وپر سروصدا وهنگام دیدن تلویزیون غذا نخورید
-هر شب ۵ دقیقه هنگام خواب تصور کنید بسیار خوش هیکل شده و مورد تمجید و تحسین اطرافیان قرار گرفته اید.
-هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید. براثر فشار لباس متوجه خوردن زیاد می شویم.
بخورید ویادداشت بردارید چه چیزی وارد بدن تان کرده اید . نوشتن حکم پاسخگو بودن به خودتان را دارد

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

شما اینجا هستید:   خانه مقالاتمباحث عمومیعلل چاقی