نوشته شده توسط Super User دسته: مقالات خانواده
نمایش از 02 شهریور 1393 بازدید: 8957
پرینت

و من ءایتۀ ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بنیکم مودۀ و رحمۀ ان فی ذلک لقوم یتفکرون.
و از نشانه‌های او اینکه از نوع خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدان‌ها آرام گیرید و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری در این نعمت برای مردمی که می‌اندیشند قطعأ نشانه‌هایی است.


- برای ایجاد مذاکره اول باید دید زن و مرد یکسان هستند یا خیر؟
A woman without a man is like a fish without bicycle 

 


تفاوت‌های زن و مرد در مغز و اعصاب:
1. اندازه و حجم مغز (1332-1442) وجود تراکم عصبی بیشتر در ناحیه قدامی مغز زنان و خاطرات و اختلاف 100 گرمی بین مغز زن و مرد ولی شمار سلول‌ها یکسان است که باعث اعمالی چون برنامه‌ریزی ، قضاوت و زبان می‌شود. در زنان در قسمت احساسات و خاطرات 11 درصد نورون بیشتر است.
2. ماده خاکستری در مردان 6 برابر زنان است که در کار پردازش اطلاعات به‌کار می‌رود اما ماده سفید در مغز زنان 10 برابر مغز مردان است که در کار ارتباطات بین مذاکره پردازش می‌شود.
3. ارتباط و اتصال‌های بیشتر بین دو نیمکره چپ و راست مغز در زنان (جسم پینه‌ای) باعث مهارت گفتاری و ارتباط و اتصال کمتر بین دو نیمکره مغز در مردان باعث مهارت بیشتر در ادرکات انتزاعی ، هوش دیداری و فضایی می‌شود. در هنگام آسیب به مغز زن نیمه دیگر مغز تمامی اطلاعات را می‌تواند کپی کند با تمام قابلیت نیمکره آسیب دیده اما در مردان این اتفاق صادق نیست. با توجه به جسم پینه‌ای خانم‌ها می‌توانند چند کار را با هم انجام دهند.
4. مردان تنها از سمت چپ مغز خود برای حل مسائل زبان استفاده می‌کنند در حالیکه زنان از هر دو نیمکره مغز سود می‌برند.
5. هیپوکامپ مغز زنان بزرگتر از مردان است یعنی ذخیره خاطرات نقشه‌برداری فضای خانم‌ها قوی‌تر از آقایان است
6. مردان و زنان در سطح سلول‌ها با هم متفاوتند. (داخل هر سلولی از بدن ما DNA که شبیه کتاب راهنما است برای همه ساختار بدن) یک DNA انسان شامل 23 جفت کروموزوم است. جفت بیست‌و‌سوم تعیین کننده جنسیت است.  هورمون تسترسترون یا استروژن ازکروموزوم بیست وسوم فوران می‌کند.

 

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

نظرات   

 
0 #1 همراهیsamira در تاریخ: سه شنبه 08 دی 1394 ، ساعت 08:10 ب ظ
:cry: همراهی. و راهنمایی استفته از کتب.
نقل قول
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

شما اینجا هستید:   خانه مقالاتمباحث خانوادهزن مرد مذاکره