نوشته شده توسط Super User دسته: مقالات خانواده
نمایش از 09 شهریور 1393 بازدید: 7193
پرینت

مقدمه
خانواده درمانی (family therapy) اصطلاحی کلی برای تعدادی از رویکرد های درمانی که به جای جدا کردن افرادی خاص برای درمان انفرادی همه خانواده را به عنوان یک کل در درمان شرکت می دهند.این اصطلاح از دیدگاه نظری خنثا است.خانواده درمانی را می توان در چارچوب های بسیار گوناگونی بکار برد.

 

 

تعریف خانواده درمانی
خانواده درمانی مداخله‌ای است که بر تغییر تعاملات بین اعضای خانواده متمرکز است و در آن تلاش می‌شود کارکرد خانواده به عنوان واحدی متشکل از تک ‌تک اعضای خانواده بهبود یابد. بالینگری که به خانواده درمانی می‌پردازد می‌کوشد الگوهای بین نسلی غیرقابل انعطافی را که سبب ناراحتی در درون افراد یا در روابط بین فردی می‌شود، درهم بشکند. در خانواده‌ درمانی می‌توان دغدغه‌های هر یک از اعضای خانواده را مطرح نمود. اما این روش درمانی بیشتر بر روی کودکان موثر است. زیرا واقعیت روزمره کودکان مستقیما تحت تاثیر بافت خانواده قرار دارد

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

نظرات   

 
0 #2 پاسخ: خانواده درمانینیلوفر نقدی در تاریخ: دوشنبه 22 تیر 1394 ، ساعت 10:04 ق ظ
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر ناظری عزیز
من هر چقدر سعی میکنم نمیتونم فایل pdf که گذاشتید رو پرینت بگیرم
مشکلش جی هست؟
ممنون
نقل قول
 
 
0 #1 پاسخ: خانواده درمانیفاطمه در تاریخ: یکشنبه 11 آبان 1393 ، ساعت 10:08 ق ظ
سلام همه مطالب این سایت عالیه،فوق العاده است،خیلی خیلی خوبه.از جناب آقای دکتر رضا ناظری استاد خوبم تشکر میکنم که سایتشان را افتتاح کردند و مطالب بسیار قشنگ و آموزنده خود را در دسترس همه قرار دادند البته همیشه آقای دکتر لطف میکردند و مطالبشان را در دسترس قرار میدادند با افتتاح این سایت دسترسی ها بیشتر شده.از ایشون ممنون هستم.روز بخیر.
نقل قول
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

شما اینجا هستید:   خانه مقالاتمباحث خانوادهخانواده درمانی