نوشته شده توسط Super User دسته: مباحث عمومی
نمایش از 09 شهریور 1393 بازدید: 5118
پرینت

چکیده

 هدف این مطالعه ایجاد ارزیابی کرونوسایکولوژی(زمان بندی روانی) انواع سازماندهی زمان در مدارس الجزیره است. مقایسه بین دانش آموزان 11و12 ساله در انواع سازماندهی زمان تعطیلات یک روزه و دو روزه یا مضاعف صورت گرفت. نتایج مطالعه تاثیر فیزیولوژیک و سایکولوژیک دو نوع تعطیلی مدارس را روی این دانش آموزان بررسی کرد. سطح توجه روزانه و هفتگی آنها در تعطیلی دو روزه نشان میدهد, این نوع سازماندهی برای دانش آموزان الجزیره مناسب است که با زمان مدرسه خود تطابق یافته اند. در خصوص رفتار کودکان طی مطالعه ای مشخص شد که آنهایی که در تعطیلی دو روزه بوده اند بهتر با زندگی روزمره مدرسه تطابق می یابند, اگرچه طی هفته دانش آموزان در تعطیلات یکروزه و یک نوع سطح تطابق بهتری را نشان دادند. نتایج نشان میدهد بدون توجه به نوع سازماندهی زمان و زمان ورود به مدرسه مشکلی در خصوص خواب و یا بیدار شدن  شاگردان مدرسه مطرح نبود.
دانش آموزان با هر دو نوع سازماندهی زمان بیشتر از زمان میانگینی که تحقیقات نشان می داد می خوابیدند. اگرچه نشان داده شده, تعطیلی عصر سه شنبه دانش آموزان در تعطیلات دو روزه اثرات مثبتی ندارد، اما تعطیلی در اواخر هفته برای همه آنها, بدون توجه به نوع تعطیلات مفید بود و آنها را قادر میکند استراحت کنند و بر خستگی خود غلبه کنند و در صورت فعالیت های مافوق برنامه مدرسه, برای همه دانش آموزان یکسان به نظر میرسد.
به دلیل فقدان تجهیزات کافی  در مدارس و حتی کل جامعه الجزیره امکان توجه به کودکان علیرغم اهمیت تفاوت سایکولوژیک و فیزیولوژیک کودکانمان وجود ندارد. برخی مشکلات سایکولوژیک به افت کودکان در مدرسه می انجامد.

برای دریافت کامل مقاله به فرمت pdf کلیک کنید

نظرات   

 
0 #1 فوق العادهمرضیه حصاری در تاریخ: دوشنبه 11 خرداد 1394 ، ساعت 11:03 ق ظ
عالی واقعازحمت میکشین فقط میتونم بگم خداخیرتان دهد.
نقل قول
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

شما اینجا هستید:   خانه مقالاتمباحث عمومیارزیابی کرونو سایکولوژی